#FreshTag.cz


8.2.2018Káťa Kočí

Ranní ptáče dál doskáče, to se přece ví. Jedním ze společných znaků úspěšných lidí, ať už se bavíme o podnikatelích, manažerech velkých firem či třeba sportovcích, je, že začínají svůj den brzy. Sice je k tomu potřeba notná dávka sebedisciplíny, určitě se to však vyplatí vyzkoušet.

Face Tweet Seznam

Proč? Jednak toho za den více stihnete - logicky, když má den více hodin - ale jako vedlejší efekt, chodíte-li do školy či do práce a rána nemáte rádi, se třeba na ně začnete více těšit. Připadá vám to jako paradox? Vstát o chvíli dříve znamená nebýt ráno ve stresu, znamená to, že stihnete nejen natáhnout na sebe pár kusů obleční, vyčistit si zuby a 10 minut po zazvonění budíku už dobíháte tramvaj, ale třeba stihnete i něco příjemného - sprchu, šálek kávy či čaje, snídani, zacvičit si nebo se projít, přečíst pár stránek knížky nebo se podívat, co je nového na internetu - vynalézavosti se meze nekladou, cokoli, co zahrnete do svého ranního rituálu a udělá to váš start dne lepší, pozitivně ovlivní spoustu dalších stránek vašeho života.

Pohodové ráno je něco, co většina lidí zažívá nanejvýš o víkendu. Tak to ale být nemusíPohodové ráno je něco, co většina lidí zažívá nanejvýš o víkendu. Tak to ale být nemusí (zdroj: pixabay.com)

Ať už přemýšlíte o posouvání svého ranního návyku v rámci minut či hodin, shodneme se asi na tom, že největším problém bude donutit se vylézt z pelechu. Proto tu pro vás máme pět tipů, co by vám s tím mohly pomoci. A třeba usnadníme rána i těm, co si na dřívější vstávání netroufají. Tak pojďme na to:

1) Naučte se chodit spát včas

Ranní vstávání je obecně nenáviděné hlavně proto, že fyzicky cítíte, že chcete spát dál. Jedna věc je dávat tělu tolik spánku, kolik potřebuje, a pak je vstávání na budík prostě jen o překonání pohodlnosti, úplně jiný problém řešíte, když spíte 4 nebo 5 hodin za noc, tehdy sotva zvládnete vstávat dříve. A i když se zázrakem donutíte, protože jste super extra motivovaní a odhodlaní něčeho dosáhnout, z dlouhodobého hlediska to vašemu tělu spíše uškodí. Takže trošku hodinové matematiky, víme, v kolik vstáváme, pojďme spočítat, kdy bychom měli zalézt do pelechu, abychom dali tělu dostatek spánku.

Dostatek spánku je základ, bez toho vás příjemné vstávání nečekáDostatek spánku je základ, bez toho vás příjemné vstávání nečeká (zdroj: www.freepik.com)

2) Připravte si vše, co ráno budete potřebovat

Tenhle tip je v podstatě o tom vzpomenout si, jak jsme se jako předškoláci těšili na první den ve škole a vše, co šlo připravit předem, jsme měli dokonale připraveno (ne že by toho tenkrát bylo hodně, ale těšili jsme se o to víc). Chcete si udělat dobrou snídani? Připravte si v lednici všechny ingredience. Chcete si jít zaběhat? Připravte si oblečení na běhání na hromádku vedle postele. Chcete si dát dlouhou sprchu a užít si chvíli v koupelně před zrcadlem? Připravte si vše, co potřebujete na to. Klidně si i dejte vodu do rychlovarné konvice a vedle ní postavte hrníček. Pro každého funguje něco jiného, když však najdete to svoje “něco”, co vám vstávání usnadní a zpříjemní, nebudete litovat.

Pomůže vám, když si připravíte oblečení na další den? Za pokus to stojíPomůže vám, když si připravíte oblečení na další den? Za pokus to stojí (zdroj: www.freepik.com)

3) Vypněte si posouvání budíku

Ať už máte na telefonu nastaveno posouvání budíku třeba po deseti minutách, nebo si nastavujete 10 různých budíků sami od sebe, doporučujeme to nedělat. Probudit se náhle hlasitým zvukem z tvrdého spánku, to je už samo o sobě dost velkým šokem pro naše nervy, a tak je o dost těžší mít klidné a pohodové ráno, když svému tělu takových šoků způsobíte několik za sebou. Jak jsme psali na začátku - vstávání je o sebedisciplíně. Chcete-li se přestat cpát nezdravými věcmi, přestaňte si je domů kupovat. Chcete-li se odnaučit odkládání budíku a naopak si navyknout vstávat dost brzo, abyste ráno měli na vše čas, prostě takovou možnost na svém telefonu zakažte. Pokud vypínáte budík ze spaní a bojíte se, že byste zaspali, existují i aplikace, co nepřestanou hrát, dokud nespočítáte matematický příklad, nevyfotíte konkrétní čárový kód či s telefonem třeba nezatřesete. Smartphony poskytují spoustu možností, proč je nevyužít?

Budík nesnášíme asi všichni, proč ho tedy chcete slyšet víckrát za sebou?Budík nesnášíme asi všichni, proč ho tedy chcete slyšet víckrát za sebou? (zdroj: www.freepik.com)

4) O víkendech si tolik nepřispávejte

"Teď už jsou vážně zlí", říkáte si. Ale zamyslete se - na ranním vstávání je nejhorší si na něj zvyknout. Lidské tělo jede na automat, a když ho naučíme na brzké ranní vstávání, nebude to pro něj žádný problém. Když však od pondělí do pátku vstáváte třeba v šest a v sobotu a v neděli spíte dejme tomu do jedenácti, vaše pondělní ráno nebude asi úplně sluníčkové. Tělu zase nějakou dobu potrvá, než se s rozhozeným spánkovým režimem srovná. A upřímně, ranní ptáče dál doskáče i o tom víkendu, tak proč z něj rovnou nemít více, že?

Trávíte víkendy takhle? O to hůře vám vstávání půjde v týdnuTrávíte víkendy takhle? O to hůře vám vstávání půjde v týdnu (zdroj: picjumbo.com)

5) Jako vždy a všude - why power

Ujasněte si, proč chcete vstát dřív. Abyste si dali sprchu a cítili se lépe? Abyste se nasnídali v klidu doma a ne za běhu cestou do práce? Abyste si zacvičili a v době, kdy se pouštíte do svého normálního dne - ať už takový všední den vypadá jakkoli - abyste už měli pocit, že jste něco dokázali a můžete si udělat první úspěšnou fajfku na imaginárním (nebo i skutečně sepsaném) to-do listu? Abyste ráno stíhali něco, co děláte rádi, ale když to necháváte na večer, nikdy se k tomu pořádně nedostanete? Ať je váš důvod jakýkoli, budete-li v něm mít jasno, bude se vám vstávat dříve o poznání lépe.

Vypadá takhle vaše vysněné ráno? Vypadá takhle vaše vysněné ráno? (zdroj: pixabay.com)

A to je z našich tipů vše. Jak vypadají vaše rána? Máte je rádi, nebo jsou vaším největším nepřítelem? Co vám pomáhá vyhrabat se z postele? Podělte se s námi v komentářích.

Přidej se k nám, ať ti nic kloudného neuteče. :)

Komentáře

Podobné čtení


aa