#FreshTag.cz


19.2.2018Káťa Kočí

Únor  je jedním z nejméně oblíbených měsíců. Energie, kterou jsme načerpali přes Vánoce, je pryč, stejně jako většina předsevzetí a svěžest a nadšení, jež přinesl začátek roku. Do opravdového jara, kdy budeme sedět v rozkvetlém parku nanejvýš v lehké mikině a slunit se, je ještě daleko. Proto tu pro vás máme pár tipů na to, jak osvěžit svůj každodenní život a probrat se navzdory únavě, která s koncem zimy často přichází.

Face Tweet Seznam

1) Jarní úklid

Když ještě není jaro, proč si přidělávat práci? Ještě nemůžeme pořádně mýt okna a schovávat zimní oblečení, i přesto jsou však věci, které oživí prostředí, ve kterém trávíte svůj čas, a to vám může dodat spoustu energie do každodenního života. Mezi maličkosti, které udělají velký rozdíl, může patřit třeba úklid pracovního stolu, změna povlečení na nějaké s jarním či letním motivem či koupě rozkvetlé květiny, která, budete-li ji mít na očích, dodá vašemu prostředí kapku nového života.

Čerstvé květiny často do vnesou nový život do interiéru, v němž v zimě trávíme většinu časuČerstvé květiny často do vnesou nový život do interiéru, v němž v zimě trávíme většinu času (zdroj: pixabay.com)

2) Změňte něco

Přestěhujte postel na druhou stranu pokoje. Sedejte si k jídelnímu stolu na jiné místo. Vstávejte dřív, než jste zvyklí, a zkuste každé ráno chvíli dělat něco, co vás baví. Změňte si wallpaper na monitoru doma či v práci, stejně jako pozadí na telefonu. Cestou do školy či práce nejeďte na automat, ale zkuste to jinudy, než jste zvyklí. I malé změny způsobí, že zbystříte, začnete více vnímat své okolí a probudíte se z pomyslného zimního spánku.

Zkuste změnit pozadí na telefonu na něco, co vás inspirujeZkuste změnit pozadí na telefonu na něco, co vás inspiruje (zdroj: picjumbo.com)

3) Nejlepší tip na únavu?

Dělejte něco. Cokoli. Jakákoli aktivní činnost je lepší než "odpočívání". Když se vyvalíte na gauči a budete jen "scrollovat tajmlajnou", budete unavení bez ohledu na roční období. Nejvíce energie naopak budete mít, když ji budete vydávat. Zní to jako paradox, tak začněte malými krůčky.

Vyneste odpadky. Jděte se projít či si rovnou zaběhat, je-li na procházku moc velká zima. Zavolejte někomu z rodiny či z přátel, třeba se jen zeptejte, jak se má. Napište něco. Vyfoťte něco. Uvařte něco. Čím více tvůrčí vaše aktivita bude, čím spíše vás nakopne. A nebo - nejste-li kreativní typ - sport funguje podobně. Rozhodně ale nedoporučujeme "odpočívat", to vám moc svěží energie do života nedodá.

Často je to právě pohyb, co nás nakopne do další akce. A vůbec nevadí, že venku možná mrzneČasto je to právě pohyb, co nás nakopne do další akce. A vůbec nevadí, že venku možná mrzne (zdroj: pixabay.com)

4) Připomeňte si cíle na letošní rok

O předsevzetích už jsme se zmínili. Kolik z nich ještě dodržujete? A pokud jste některá už vzdali, proč čekat s dalším pokusem do příštího ledna? Rok 2018 je stále na začátku a pořád může být zlomový, jen je třeba mít své cíle na očích. U některých možná budete muset poupravit detaily, u některých si znovu uvědomit, jestli mají smysl či co jste tím vlastně sledovali - jaká byla vaše why power a čeho jste se snažili dosáhnout.

Ať už jde o předsevzetí nebo osobní či kariérní cíle na letošní rok obecně, zkuste se znovu nad nimi zamyslet, tentokrát možná svěžíma očima mimo silvestrovský alkoholový opar. I to vám může dodat novou energii, které takhle v únoru potřebujeme každou kapičku.

Kam jste si zapsali svá předsevzetí? Není čas se k nim vrátit?Kam jste si zapsali svá předsevzetí? Není čas se k nim vrátit? (zdroj: pixabay.com)

5) Nezapomínejte na zdraví

Cílem není únor (a zimu celkově) přežít, ale přežít jej ve zdraví a třeba z něj i něco mít. Tím spíše, když jsou dny stále krátké a venku stále mrzne, je třeba myslet na zdraví. Máte dostatek spánku? Dodržujete pitný režim? V létě se žízeň ozývá sama, ale teď v zimě je třeba se nad tím zamyslet. Co vitamíny, dopřáváte jich tělu dostatek? A máte dost pohybu, či jen rychle přejíždíte mezi vyhřátou kanceláří a vyhřátým domovem? A oblékáte se dost teple, nebo se na teplejší dny těšíte tak, že riskujete své zdraví? To vše stojí za zamyšlení.

Třeba jste totiž skutečně unavení fyzicky, ne jen trochu ponurou únorovou náladou. Naše rada je tedy hlavně sledovat, co vašemu tělu může v tomto krizovém období chybět. A sklenice vody navíc nikdy nikoho nezabila.

Říká si vaše tělo o čerstvý vzduch, pohyb a mísu ovoce, nebo spíše volá po teplém svetru a šálku zázvorového čaje?Říká si vaše tělo o čerstvý vzduch, pohyb a mísu ovoce, nebo spíše volá po teplém svetru a šálku zázvorového čaje? (zdroj: pixabay.com)

6) Zkuste něco nového

Vyražte do kina na nový film. Udělejte si radost a dejte si sraz s přáteli v nové restauraci. Zkuste něco, co jste vždy chtěli vyzkoušet, ale nebyla to priorita, a tak jste se k tomu nedostali. Zkuste třeba skákání na trampolíně, lezení na stěně, knížku jiného žánru, než jste zvyklí, nebo pečení domácího chleba. A nemáte-li nápady, internet je plný výzev neboli "challenges" - je libo 14 dní bez kafe? Pomůže vám 30 dní jógy? Nebo snad výzva "do postele v 11, z postele v 7"? Je toho spousta a stačí jen trochu hledat. Výhodou výzev je, že je přijímá a zkouší splnit větší množství lidí najednou, a jste díky tomu součástí něčeho většího... kromě nového zážitku či rozšíření obrozů a oživení každodenní šedi jako vedlejší efekt sem tam třeba i získáte nějaký nový pozitivní návyk či přátele.

V zimě že není co dělat? I v únoru můžete mít nové zážitky, když budete jen trochu chtítV zimě že není co dělat? I v únoru můžete mít nové zážitky, když budete jen trochu chtít (zdroj: pixabay.com)

Sečteno podtrženo, už aby tu bylo jaro. Do té doby alespoň využijme každou příležitost k oživení své každodenní rutiny i prostředí, v němž se pohybujeme, a třeba zjistíme, že nemáme tak úplně málo síly. Jen když se tváří "utahaně" všichni, jdeme s davem, a také většinu volného času prostě "odpočíváme". Čas toho nechat a odhodit výmluvy!

Co dodává energii v zimních měsících vám? Podělte se o své tipy!

Přidej se k nám, ať ti nic kloudného neuteče. :)

Komentáře

Podobné čtení


aa