#FreshTag.cz


Alkoholická Coca-Cola? Bude, první plechovky budou prodávat v Japonsku

zdroj foto: commons.wikimedia.org

8.3.2018Jan Marek

Vůbec největší světový výrobce, distributor a obchodník s nealkoholickými nápoji plánuje překvapivou změnu. Coca-Cola bude poprvé za celých 125 letech své existence produkovat alkoholický drink. Prezident japonské divize tvrdí, že půjde o “skromný experiment v reakci na specifickou poptávku jejich tamního trhu.” Jakou voltáž budou japonské plechovky koly mít a očekává společnost další distribuci i v jiných státech?

Face Tweet Seznam

Nový nápoj je “vysoce specifickým přístupem Japonska ke komplexnosti a bohatosti” šíře zdejší nabídky produktů společnosti, řekl televizi CNN mluvčí Coca-Coly Yohko Okabe.

Proč? Japonci mají sladké alkoholické drinky opravdu rádi

Světový výrobce nealkoholických nápojů má totiž dobrý důvod pro to, proč alkoholický drink produkovat a distribuovat právě v Japonsku. Reaguje tím prý především na vytříbenou chuť tamních obyvatel, kteří si v poslední době velmi oblíbili jiné nápoje v plechovkách zvané “chu-hi”. Jde o kombinaci původní národní speciality “snochu” - obilného destilátu, s perlivou vodou a širokou sortou nejrůznějších příchutí.

Konkurance v podobě "chu-chi"

Společnost se tak ale zároveň dostává do situace, která pro její historii není úplně typická. Na japonský trh nápojových produktů nepřichází s novinkou, jak tomu bylo v minulosti s jejich Kolou, ale s nápojem konkurujícím již zavedeným značkám společností Kirin a Suntory, které již populární drinky “chu-chi” produkují.

Kupování Koly a rumu zvlášť se tak prakticky vyřeší za nás Kupování Koly a rumu zvlášť se tak prakticky vyřeší za nás (zdroj: pixabay.com)

V oblasti nápojů s nízkým obsahem alkoholu jsme zatím nikdy předtím neexperimentovali, ale je to příkladem toho, že se nebráníme objevovat nové možnosti i mimo hlavní jádro našeho byznysu,” vyjádřil se k překvapivé novince ředitel japonské divize The Coca-Cola Company Jorge Garduño.

Voltáž by neměla překročit obsah alkoholu v "chu-chi" drincích, proti nim má ale společnost výhodu

Společnost očekává vlastní plechovky s nízkým obsahem alkoholu na japonském trhu ještě letos. Jeho obsah by neměl překročit 9%, pod kterými se drží i zmiňované konkurenční drinky “chu-chi” od společností Kirin, Suntory nebo Asahi. Výhodou oproti nim by však světovému výrobci a distributorovi mohlo být právě to, že i přes široké spektrum využívaných příchutí nemají tyto společnosti nárok právě na originální příchuť Coca-Coly.

“Nemyslím si, že by lidé jinde ve světě měli očekávat něco podobného od společnosti jako celku,” vyjádřil se dále Garduño ke světové distribuci. V otázce CNN k představení novinky i v USA ale dodal: “Nikdy neříkejte nikdy.”

Spekulace o alkoholovém rozpětí Koly již byly. Víte co je "alcopop"?

Americká akciová společnost Wells Fargo však již loni v listopadu spekulovala o tom, že by pro Kolu mohlo být výhodné, kdyby přesunula svůj zájem i k rozšíření své nabídky o nápoje pro dospělé. Sladké drinky s nízkým obsahem alkoholu mají i vlastní terminologické označení “alcopop”. Názory veřejnosti i odborníků na ně se však stále značně liší, kontroverzním argumentem stále zůstává to, že jejich rostoucí počet na trhu může mladistvé podporovat v konzumaci alkoholu v útlém věku.

Jaký na to máte názor vy? Byli byste pro alkoholickou Kolu i u nás?

Přidej se k nám, ať ti nic kloudného neuteče. :)

Komentáře

Podobné čtení


aa