#FreshTag.cz


Alláh na ponožkách? Firma H&M je raději hned stáhla

zdroj foto: pixabay.com

30.1.2018Jan Marek

LEGO panáček se sbíječkou na modrých dětských ponožkách by obyčejně znamenal… neznamenal by nic - prostě ideální potisk na ponožky pro děti. Jelikož se ale jedná o H&M, které je v poslední době pro mnohé poněkud kontroverzní, stačilo pár lidem ponožky obrátit vzhůru nohama a obchod mohl celou kolekci zabalit.

Face Tweet Seznam

Přesně před třemi týdny se švédská oděvní společnost Hennes & Mauritz AB po obrovské vlně kritiky musela omluvit za reklamu, v níž šel chlapec tmavé pleti modelem pro mikinu s potiskem “coolest monkey in the jungle”.

Firma již na obdobné situace reaguje rychleji. Bojí se ztráty zákazníků

Mnozí zákazníci přislíbili obchodu dokonce i bojkot, čímž se ocitl balancující na hraně hrozícího poklesu klientely. Také proto se za nynější “přešlap” se zdánlivě nevinným potiskem ponožek, který však vzhůru nohama připomínal nakupujícím slovo Alláh v arabštině, obchod omluvil okamžitě a celou kolekci ihned stáhl z prodeje.

Potisk máme, ale analogie je to vážně slabá

I tak jsme se vyfoceného potisku LEGO panáčka se sbíječkou, jejíž trajektorie pohybu se má přibližně podobat arabskému slovu pro nejvyšší bytost Islámu, dohledali na několika Twitterových účtech. Popisek sdílené fotky jednoho z nich dokonce říká: “Měli jste odpovědět: Jako 'Alláh' v arabštině to fakt nevypadá, ani když to obrátíte vzhůru nohama… A pokračovat s prodejem.”

A zde se můžete podívat jak na komentář jednoho z uživatelů na Twitteru, tak na fotku problematického potiskuA zde se můžete podívat jak na komentář jednoho z uživatelů na Twitteru, tak na fotku problematického potisku (zdroj: twitter.com)

Reakce obchodu je omluvná

Vyjádření tiskového mluvčího H&M pro švédské rádio SVT přesto znělo následovně: "Vždy se snažíme nabídku našich produktů směřovat tak, aby jí naši zákazníci ocenili. Potisk na ponožkách má představovat LEGO postavičku, jakýkoliv jiný význam je čistě náhodný a my se omlouváme, pokud tento motiv někoho urazil.

Dva týdny staré protesty v Jižní Africe ohrožovaly podle H&M zaměstance zasažených obchodů. Proto v dané oblasti všechny zavřeli a sdíleli další status s apelem, že zaměstnanci nemají s jejich "hloupým" úsudkem ohledně reklamy nic společného. 

Jaký máte na současnou, napjatou situaci a obezřetné kroky obchodu názor vy?

Přidej se k nám, ať ti nic kloudného neuteče. :)

Komentáře

Podobné čtení


aa