#FreshTag.cz


Pedofilové si z Youtube vytvořili pohodlné útočiště. Server pod kritikou ztrácí sponzory

zdroj foto: www.commons.wikimedia.org

28.11.2017Jan Marek

Internetový server pro sdílení videosouborů čelí v posledních dnech ostré palbě kritiky ze strany jeho uživatelů. Nástroj automatického doplňování ve vyhledávači stránky jim totiž ukázal, že při zadávání frází začínající slovy „how to have…“ nabízí databáze možnosti nabádající k sexuálnímu zneužívání dětí. Youtube pracuje na nápravě, mezitím ale ztrácí na reputaci. 

Face Tweet Seznam

„How to have sex with your kids“ nebo jednoduše „How to have sex with kids“ – takové byly jedny z hlavních možností, které ještě včera svým uživatelům automaticky doplňoval vyhledávač video serveru Youtube při napsání úvodních slov „How to…“. Nyní je již tato nabídka znepokojivých manuálů z obliga. Alespoň o to se prozatím technici postarali. 

Screenshot vyhledávání na jednom z twitterových účtů, které pobouřeně reagovalyScreenshot vyhledávání na jednom z twitterových účtů, které pobouřeně reagovaly (zdroj: www.twitter.com)

„Naše týmy byly o těchto hluboce znepokojivých možnostech automatického doplňování vyhledávače alarmovány brzy zrána. Na jejich rychlém odstranění jsme pracovali ihned od tohoto upozornění,“ uvedli včera pro britský deník Independent mluvčí serveru Youtube. „Tuto záležitost budeme nadále vyšetřovat, abychom tak zjistili, co za výskytem automatické nabídky k doplnění slov stojí.“

Zatím je jisté to, že do rozsáhlé databáze videosouborů svým obsahem bohatě přispívají také individua s pedofilními sklony, která se rovněž nevhodně a v častých případech podílejí i na komentování jiných videí než těch svých – zde pak děti nabádají k předvádění sexuálních aktů a scén. Ve veškerých těchto činnostech pedofilové samozřejmě úspěšně obcházejí zabezpečovací mechanismy stránky. 

Počet těchto predačních účtů osob se sklony k sexuálnímu obtěžování dětí byl zatím odhadnut na desítky tisíc. Na jejich odstraňování server stále ještě pracuje, již nyní ale Youtube přišel o sponzorství značek Adidas a Mars, které z platformy úplně stáhly veškeré své reklamy. Vzápětí následovaly také obchodní sítě Lidl, Cadbury maker Mondelez nebo Diageo, a další slibují „ještě agresivnější postoj“. 

Nyní se již možností se sexuálně znepokojivými náměty nedohledáteNyní se již možností se sexuálně znepokojivými náměty nedohledáte

Narazili jste na i vy na tyto znepokojivé nabídky? A jak se stavíte k postoji obchodních společností?

Přidej se k nám, ať ti nic kloudného neuteče. :)

Komentáře

Podobné čtení


aa