#FreshTag.cz


Pivo, které si dáte i ve sprše? Švédové to už vymysleli

zdroj foto: twitter.com

4.1.2018Jan Marek

Mohl by z toho vlastně být i docela dobrý vtip: „Víte co vznikne, když dají hlavy dohromady pivovar a kreativní agentura? Pivo do sprchy.“ Ve Švédsku se to ale doopravdy stalo. Mělo jít o jednorázovou nabídku, poptávka ale byla tak vysoká, že se už chystá druhá runda a společnosti doufají i ve víc. 

Face Tweet Seznam

Není nad to, když přijdete po dlouhé šichtě domů z práce a z chladničky vytáhnete to správně vychlazené pivo, kterým spláchnete pot a špínu celého dne. Počkat, to by měla udělat sprcha. Ale je to dobrý reklamní spot, že? Švédský pivovar PangPang a kreativní agentura Snask ho však dovedly k dokonalosti. Vymyslely a přivedly na trh pivo takových parametrů, aby si ho zájemci mohli vychutnat i ve sprše stejně tak dobře, jako pivo regulérní – o stálé, patřičné teplotě a účinku. 

Tak na to si připijemTak na to si připijem (zdroj: upload.wikimedia.org)

Co je k nápadu vedlo?

„Koncept pití piva ve sprše se nám vždycky líbil, takže myšlenka vytvoření takového produktu se stala až potřebou,“ vysvětluje zakladatel a vedoucí ředitel švédské kreativní agentury Snask, Fredrik Öst. „Samozřejmě jsme ale také chtěli pivo, které by dokázalo nakopnout, takže silné, ale sladké, akorát tak na tři, čtyři loky,“ popisuje dál. 

Motivovaly je i fotky na Instagramu nebo Twitteru 

K původu vzniku nápadu se s vysvětlováním připojil i zakladatel a ředitel pivovaru PangPang, Fredrik Tunedal: „Stačí se podívat na #showerbeer a uvidíte, kolik lidí po celém světě miluje tu myšlenku spojení horké sprchy a studeného piva stejně jako my.“ 

Jak to tedy funguje?

Společnosti přitom udělaly vcelku jednoduchou věc, aby vypití piva bylo akorát tak do sprchy a přitom ho horká voda a pára neohřály – zmenšily láhev a přidaly obsah alkoholu. Výsledným produktem je tak pivo značky Shower Beer v láhvi o objemu 18 centilitrů a 10% obsahu alkoholu. Aby mu při vysoké „voltáži“ zůstala dobrá chuť, pivo obohatily chmelem Citra, tudíž má výrazné aroma po citrusech a bylinkách.

"Chmelový nektar já znám...""Chmelový nektar já znám..." (zdroj: upload.wikimedia.org)

Dá se použít i jako... kondicionér?

Tunedal také uvedl, že do receptu skryl i jednu vychytávku: „Navrhl jsem pivo tak, že se dá použít i jako kondicionér. Takže pokud ho chtěl někdo využít namísto pro dobrý pocit pro krásu, myslel jsem i na něj.“ 

Že lahodný mok na hlavu nepatří? Změna je životŽe lahodný mok na hlavu nepatří? Změna je život (zdroj: c.pxhere.com)

Možná se ho dočká i zbytek světa

První várka piva Shower Beer byla na švédském trhu k dostání již minulý měsíc. Obě společnosti ji mínily i jako poslední, tedy jednorázovou pro horké zájemce a „vlastní účely“, jak napsaly. Poptávka byla ale tak vysoká a lahve zmizely tak rychle, že už chystají i druhou. Tunedal dokonce doufá, že by se produktu mohla stát i záležitost trvalé nabídky – nejenom ve Švédsku, ale i ve Skandinávii a možná také celosvětově. V současné době shání distributory. 

Orosené vydrží i v horké spršeOrosené vydrží i v horké sprše (zdroj: cdn.pixabay.com)

Co byste mu na to řekli vy? Měli byste zájem? 

Přidej se k nám, ať ti nic kloudného neuteče. :)

Komentáře

Podobné čtení


aa