#FreshTag.cz


7.11.2018Káťa Kočí

Není žádným tajemstvím, že co se řízení týče, Praha je tak trochu světem vlastních pravidel. Mimopražští často své výlety do hlavního města koncipují tak, že své motorové mazlíčky nechávají na okraji a po centru se pohybují raději hromadnou dopravou, a vědí proč. Za ty nervy jim to prostě nestojí.

Face Tweet Seznam

Pokusili jsme se zde sepsat pravidla silničního provozu, která v Praze občas platí, a je tedy třeba s nimi od ostatních řidičů počítat, pokud se v roli méně zkušeného řidiče vydáte do víru velkoměsta. Nejlépe však uděláte, když se jimi sami řídit nebudete.

1) Kdo jede rovně, má přednost před tím, kdo jede po hlavní. Můžeme se jen dohadovat, kde toto pravidlo vzniklo, pravděpodobně má něco společného s předností toho, kdo jede rychleji (což většinou spíše bývá ten, který nezatáčí).

2) Kdo vjede do křižovatky, ten tam byl první, a bude tam stát a překážet ostatním, dokud nebude moci pokračovat v jízdě. Pokud však počkáte před křižovatkou, dokud si nebudete jistí, že můžete v jízdě pokračovat za ní, připravte se na to, že nejspíš uslyšíte troubení či nadávky. Hlavně v ranní či odpolední špičce, kdy jsou auta úplně všude, se jistě najde někdo, komu se nezdá správné, že by uprostřed křižovatky nikdo stát neměl.

Pro někoho křižovatka, pro někoho možnost ukázat, kdo je tady šéfPro někoho křižovatka, pro někoho možnost ukázat, kdo je tady šéf (zdroj: picjumbo.com)

3) Na stopce staví jen srabi. Jestli něco pražské řidiče zpomalí, je to retardér. Kdo však ke křižovatkám zapíchal cedule “Stůj! dej přednost v jízdě”, byl asi hodně velký idealista.

4) Pravidlo nesmět ohrozit a nesmět omezit se vztahuje na všechny kromě mě. V Praze je třeba najít tu správnou rovnováhu mezi pudem sebezáchovy a ostrými lokty, jinak se nikdy nikam nedostanete.

5) Blinkr nesmí ostatním příliš brzy napovědět, kam jedu. Proto ho zásadně zapínám až během odbočování, v lepším případě vůbec.

6) Přednost v zúženém prostoru nedává ten, na jehož straně je překážka, nýbrž ten, kdo má menší, starší či levnější auto. Pokud jste si tedy lámali hlavu nad tím, proč si do Prahy někdo pořizuje mohutné a těžko zaparkovatelné SUV, zde máte odpověď.

Praha je územím odvážných... a těch, co si dovedou spočítat, že na spoustě míst budou rychleji hromadnou dopravou. S tramvají totiž většinou nejezdíte 20 minut kolem bloku a nehledáte místo na parkování.Praha je územím odvážných... a těch, co si dovedou spočítat, že na spoustě míst budou rychleji hromadnou dopravou. S tramvají totiž většinou nejezdíte 20 minut kolem bloku a nehledáte místo na parkování. (zdroj: picjumbo.com)

7) Hra na přechody se v Praze moc nehraje. Chodci přechází, kde a kdy se jim zachce, a řidiči zpomalují - jak jinak - pouze tam, kde jsou retardéry či semafory. Toto pravidlo je vám bezpochyby známé, i pokud v Praze neřídíte.

8) Pokud se cítíte špatně ohledně toho, že projíždíte křižovatkou na poslední chvíli na oranžovou, nevěšte hlavu. Ještě tak čtyři další auta za vámi ji v klidu projíždí taky.

V Praze je blaze, to se ví. A jelikož je Praha aut plná tak, že je zázrak, že ještě nejezdí ve dvou vrstvách, dalo by se čekat, že v rámci vlastní bezpečnosti budou řidiči jezdit opatrněji. Někteří neberou cestu městem jako otravnou povinnost, nýbrž jako závod o zlatý pohár, a o to větší je třeba si dávat pozor. 

Máte také pocit, že se v Praze jezdí "jinak"? Jaké jsou vaše zkušenosti s řízením v hlavním městě? A nebo si na něj netroufáte? Podělte se s námi v komentářích!

Přidej se k nám, ať ti nic kloudného neuteče. :)

Komentáře

Podobné čtení


aa