#FreshTag.cz


Anticena Sexistické prasátečko 2017 zná své vítěze

zdroj foto: prasatecko.cz

24.11.2017Tamara Zubac

Co je víc, souložící bankovní poradkyně nebo prostitutka vykonávající potřebu? Každoroční udělování anticeny Sexistické prasátečko negativně oceňuje reklamy, jejichž hlavní propagační zbraní je sexismus, ponižující vyobrazení, stereotypy či dokonce násilné chování. Kdo se letos dostal do síně slávy sexismu?

Face Tweet Seznam

Nejméně přijatelný byl dle diváckého hlasování facebookový příspěvek Free Radia s dvojsmyslným sloganem "Cesta k úspěchu nemusí být složitá". Vyobrazená žena oddávající se souloži s anonymním mužem tak v kombinaci s vrcholící kampaní #metoo divácky "zaujala" nejvíce. Potlesk tedy pro veselou bankovní poradkyni.

Příspěvek Free RadioPříspěvek Free Radio (zdroj: prasatecko.cz)

Reklama Free Radia zaujala i odbornou porotu, jejich favoritem byla ovšem firma FEKO LT s reklamou, která opravdu zapáchá. Jistě je "kreativně náročné" vytvořit reklamu na čištění kanalizací, jak podotýká Diana Gregorová, organizátorka slovenské obdoby Sexistického prasátečka, ovšem zde je vulgarita fekálního humoru v kombinaci s nelichotivým vyobrazením ženy opravdu třaskavou kombinací. Posuďte sami.

Reklama FEKO LTReklama FEKO LT (zdroj: prasatecko.cz)

V minulém roce zas s přehledem zvítězila jak mezi diváky, tak i v rámci odborné poroty reklama na erotický klub Darling umístěná v pisoárech.

Reklama Klub DarlingReklama Klub Darling (zdroj: prasatecko.cz)

Sexistické reklamy upoutávají pozornost obecně vzato více než reklamy nevyužívající sex trade (jen si sáhněme do vlastního diváckého svědomí), ovšem je také dokázáno, že pozornost věnovaná zejména explicitním projevům zastiňuje reklamovaný produkt jako takový. Prasátečkova anticena si klade za cíl upozorňovat na tyto neblahé a často až nechutné jevy, což reklama na čištění kanalizací neoddiskutovatelně reprezentuje, na druhou stranu je známo, že i negativní reklama je také reklamou.

Anticenu Sexistické prasátečko vyhlásila nezisková organizace NESEHNUTÍ už po deváté.

Video: NESEHNUTI: Reklamních stereotypů máme plné zuby

Jak to vidíte vy? Kde je hranice mezi vtipem a nevkusem?

Přidej se k nám, ať ti nic kloudného neuteče. :)

Komentáře

Podobné čtení


aa